Для учнів



ЯК ПСИХОЛОГІЧНО ПІДГОТУВАТИСЬ ДО ЗНО


         Для того, щоб у кризовій ситуації не втрачати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто чекати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, частинами, спокійно. Якщо дуже важко зібратися силами і з думками, спробуйте запам’ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу. Щодня виконуйте вправи на зняття напруження, втоми, на розслаблення.

МЕТОД ПОВТОРЕННЯ І. КОРСАКОВА

1.  Необхідно повторювати інформацію протягом 20 секунд одразу після її сприймання (імена, телефони, дати), оскільки найбільша втрата інформації припадає на перші стадії запам’ятовування, наступні за сприйняттям.
2. Інтервали часу між повторенням можна, якщо треба, подовжувати. Припустимо, якщо на підготовку ви маєте 7 днів, а матеріал вимагає не менше п’яти повторень, то роботу краще організовувати так:
-         1-й день – двічі;
-         2-й день – 1 раз;
-         3-й день – без повторень;
-         4-й день – 1 раз;
-         5-й день – без повторень;
-         6-й день – без повторень;
-         7-й день – 1 раз.
3.  Кількість  повторень треба визначати з деяким запасом. Слід дотримуватись простого правила: число повторень має бути таким, аби протягом необхідного проміжку часу інформація не забувалась. Якщо ви хочете запам’ятати інформацію на декілька днів, то після її сприйняття рекомендуємо повторити матеріал спочатку за 15 – 20 хв., потім за 8 – 9 год., і ще раз – за 24 години.
4. Там де доцільно, застосовувати комплексний навчальний метод. Значну кількість інформації можна запам’ятовувати за допомогою часткового навчального методу, під час якого ви повторюєте речення за реченням, віршований рядок за рядком. Проте за часткового навчального методу інформацію подрібнюють і виривають із свого контексту, що ускладнює запам’ятовування і призводить до збільшення числа повторень. Натомість за комплексного навчального методу всю інформацію, наприклад текс, запам’ятовують цілком, а потім як одне ціле повторюють. Взаємозв’язки між окремими частинами сприймають швидше і ґрунтовніше, а обов’язкове число повторень скорочується. Тому там, де можливо, використовуйте комплексний навчальний метод. Під час роботи з великим за обсягом матеріалом важко добре запам’ятовувати текст як одне ціле. У такому разі розбийте текс на розділи, об’єднані однією темою. За першого відтворення повторюйте вже засвоєну частину і вивчайте другу. За другого – повторюйте перші частини і вивчайте наступну.
5. Найраціональнішим і тому найпоширенішим методом запам’ятовування інформації є повторне перечитування: читайте текст, аж поки запам’ятаєте його.
6. Повторне читання виявиться набагато ефективнішим, якщо міститиме елементи активного повторення, переказу. Ми пропонуємо метод читання, що дозволяє засвоїти і запам’ятати доволі складний матеріал лише за чотири повторення.
        Виконуйте якомога більше різних опублікованих тестів із якогось предмета. Ці тренування ознайомлять вас зі структурою тестових завдань. Тренуйтеся із секундоміром у руках, фіксуйте час виконання тестів. Готуючись до іспитів ніколи не думайте, що не впораєтесь із завданням, а навпаки, подумки малюйте собі картину тріумфу. Залиште собі один день перед іспитом на те, аби знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на складних питаннях.

Джерело: Шкільному психологу. Усе для роботи. № 4 (40) квітень 2012р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий